1.Rzecznik prasowy
-Przygotowanie dla swojej instytucji strategii komunikacji w kryzysie, wraz z algorytmami dla najczęściej występujących sytuacji kryzysowych, przyporządkowanych danej instytucji
-Wytypowanie grupy osób, która będzie współpracowała ze środkami masowego przekazu, podzielenie zadań (prowadzenie monitoringu mediów, dyżurów telefonicznych, przygotowywanie komunikatów prasowych, konferencji prasowych) wytypowanie głównych komunikatorów
-Ustalenie rodzaju wykorzystywanych narzędzi i częstotliwości kontaktów z dziennikarzami
2.Organ właściwy
-Wyznaczenie osób odpowiedzialnych za komunikację społeczną
-Prowadzenie działań edukacyjno – informacyjnych:
3. Osoba wyznaczona przez organ właściwy
-Przygotowanie do bezpośredniego komunikowania ze społeczeństwem w trakcie kryzysu
-W ramach bezpośredniej komunikacji – informowanie opinii społecznej o konieczności określonego postępowania w danej sytuacji, np. jakiej pomocy, w jakim rozmiarze, gdzie, kiedy i na jakich warunkach może oczekiwać poszkodowana ludność, jakie działania są podejmowane w celu likwidacji sytuacji kryzysowej. Działania te powinny być prowadzone poprzez narzędzia komunikacji bezpośredniej np. zorganizowanie infolinii, stałego punktu informacyjnego, nawiązanie bezpośredniego kontaktu z poszkodowanymi i ich rodzinami czy uruchomienie dedykowanej strony internetowej.
4.Rzecznik głównego wykonawcy
-Regularne przekazywanie informacji o przebiegu usuwania i likwidacji skutków sytuacji kryzysowej i zakresu pomocy na jaką ze strony administracji publicznej mogą liczyć poszkodowani.
-Przedstawienie opinii publicznej podsumowania działań poszczególnych instytucji biorących udział w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowej.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, podziel się nim ze znajomymi! Diggnij StumbleUpon Facebook Twitter del.icio.us Google Yahoo! Reddit